חשיבותם של מנעולים לאופנועים

אופנוע הוא כלי רכב שימושי ונוח אשר לו יתרונות רבים, במיוחד באזורים העירונים הצפופים.  הוא חוסך חיפושי חניה מעיקים ובילוי שעות רבות בהמתנה לפיזורם של עומסי התנועה. במיוחד כאשר זהו כלי הרכב הבלעדי של בעליו, השמירה עליו היא חשובה מאוד. בגלל היותו של האופנוע קל משקל וקומפקטי, ללא הגנה מתאימה יהיה קל יותר לגנוב אותו ואכן פריצות וגניבות של אופנועים עלו בשנים האחרונות. מנעול לאופנוע הוא מצעי בסיסי לשמירה על האופנוע מפני מקרים כאלה. זהו אמצעי נוח ולא יקר אשר עושה עבודה יעילה ומצליח לשמור על האופנוע במקומו.

סיבות לעליה במספר גניבות האופנועים

אחת הבעיות אשר הופכת את גניבת האופנועים לקלה יחסית היא חוסר היכולת של המשטרה להתחקות אחר האופנוע הגנוב, זאת לעומת רכב אשר קל יותר לאתר אותו. אופנוע קל משקל מועמס על משאית ומפורק לחלקים עוד בטרם שב בעליו וגילה לדאבונו כי כלי הרכב, פעמים רבות היחיד שלו, נגנב. סיבה אחרת היא העובדה שהיום, בניגוד לעבר, רוב האופנועים אינם מגיעים עם מנעול הגה אשר נותן להם הגנה מסויימת. חברות האופנועים מצפות מבעל האופנוע לדאוג להגנתו באופן עצמאי. היום עולה תדירות קנייתם של מנעולים לאופנועים גם כי חברות הביטוח אשר מספקות ביטוח לאופנוע מחייבות בפוליסה לדאוג לאמצעי מיגון כגון מנעול או אזעקה, שאם לא כך לא ינתן פיצוי עבור הגניבה.

סוגי מנעולים

ישנם מספר סוגים של מנעולים  לאופנועים. אחד מהם הוא מנעול דיסק. מנעול זה מביא לנעילת גלגלו הקדמי של האופנוע. המנעול מתחבר לדיסק הנמצא בגלגל הקדמי וכך הוא ננעל. זוהי הגנה טובה המבטיחה כי לא יהיה ניתן להזיז את האופנוע ממקומו. מנעול לאופנוע מסוג אחר הוא מנעול שרשרת. הוא מאפשר להעזר במבנים ניידים הקיימים כמו עמוד חשמל, תמרור, פנס רחוב ועוד ובעזרת שרשרת פלדה עבה במיוחד להצמיד אליהם את האופנוע תוך ליפוף השרשרת סביב הגלגלים וגוף האופנוע. מנעול כבל ומנעול חוליות פועלים באופן דומה למנעול השרשרת.

ההגנה שווה את המחיר

ישנם לא מעט רוכבי אופנועים, במיוחד האופנועים הקלים שהם סטודנטים שרכשו את האופנוע על מנת שיהיה כלי רכב כלשהו ברשותם והם מחשבים כל שקל היוצא מכיסם. גם עבור רוכבים אלה בהחלט משתלמת ההשקעה במנעול. מחירו של המנעול הוא זניח ביחס להגנה שהוא נותן לרכב ולהורדת הסיכויים לגניבתו באופן משמעותי.

בכל מקרה חשוב לעשות ביטוח לאופנוע אצל חברת ביטוח גדולה ולהיות בראש שקט.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest