צמיגים לרכב – כל מה שחשוב וכדאי לדעת עליהם

הרכב שלנו לוקח אותנו ממקום למקום בזכות מערכת שלימה, הכוללת לא מעט חלקים. אחד מהם הם הגלגלים של הרכב, הנחשבים לחלק חשוב ומרכזי מאד ברכב עצמו. צמיגים של רכב מאפשרים לנו להתנייד בבטחה, ובתנאי כמובן שמדובר בצמיגים איכותיים, המותאמים לרכב עצמו. תקינותם של צמיגים אלה הינה קריטית במיוחד ובמקרים רבים היא גם יכולה להציל חיים ולמנוע תאונות קשות.

מאפייניהם של הצמיגים לרכב

הצמיגים לרכב מוצעים כיום במידות שונות ועל ידי חברות שונות. צמיגים לרכב כוללים, במסגרתם, חגורות מיוחדות הבנויות בצורה רוחבית, זאת בניגוד לצמיגים הכוללים חגורות אלכסוניות, שאותם ניתן לראות בדרך כלל ברכבים גדולים יותר. גלגלים לרכב אינם כוללים אבוב פנימי, עובדה המסייעת לא אחת במקרים של תקר בגלגל עצמו, ומונעת פיצוץ שיכול להוביל לכדי תאונה. בחירתם של צמיגים איכותיים, המותאמים באופן הנכון ומלא אל הרכב עצמו היא פרט הכרחי מאד וחשוב להתייחס לכך בכובד ראש ולפנות אל מקומות המתמחים במכירת גלגלים לרכב.

שמירה ותחזוקה נכונה מצילה חיים

על מנת ליהנות מצמיגים תקינים חשוב לשמור עליהם. גלגלים לרכב זקוקים ללחץ אוויר בעוצמה הנכונה על מנת לפעול נכון. ולכן, חשוב לבדוק את הגלגלים בכל מספר חודשים ולוודא כי לצמיגים ישנו לחץ אוויר תקין. ישנם מקרים בהם מבחינים שלחץ האוויר נמוך מדי מכפי שאמור להיות. מקרים אלה יכולים להעיד על תקר או על בעיה כלשהי בגלגל עצמו. ולכן, במידה ואכן זה כך, ובמידה ומדובר בצמיגים שחוקים וישנים, זה הזמן לבחור צמיגים חדשים לרכב, וגם אם נדמה לעיתים שהצמיג תקין לגמרי. באופן כללי מומלץ להחליף את צמיגי הרכב אחת לחמש שנים, כדי למנוע את שחיקתם, העשויה להשפיע באופן ישיר על הנסיעה ברכב.

בחירה נכונה = נהיגה בטוחה

רכישת צמיגים חדשים לרכב חשוב שתעשה בעזרתם של בעלי מקצוע המתמחים במכירת גלגלים וצמיגים. מומלץ לבחור צמיגים המיוצרים על ידי חברות מוכרות וידועות בתחום זה וכן גם צמיגים העומדים בכל התקנים הנדרשים בתחום. חשוב לוודא שמדובר בצמיג חדש ולא בצמיג משומש, כמו אלה הנמכרים במוסכים השונים במקרים רבים. כדאי לזכור שצמיג תקין, צמיג איכותי המותאם נכון וגם צמיג שנשמר בתנאים האופטימליים הנכונים לו יכול למנוע תאונות ולאפשר נסיעה בטוחה על הכביש. ולכן, יש להקפיד ולבחור את הצמיג הנכון לרכב עצמו תוך התייחסות אל כל הפרמטרים הרלוונטיים לכך ועל ידי פנייה אל חברה שבה מגוון של גלגלים המותאמים נכון.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

בחירת כלי רכב דו גלגלי

תשאלו כל רוכב אופנוע או קטנוע, האם הוא נהנה מהרכיבה וסביר להניח שהוא גם יצהיר שהוא מעדיף את הנסיעה בכלי רכב אלה על פני מכונית.

לקריאה »

מדוע חשוב לטפל ברכב בזמן?

רכב מורכב ממערכות וממכלולים מורכבים ורגישים. לכל אחד מהם יש מקדם שחיקה  שונה. כל אחד מהם עלול להינזק- ולגרום נזק- כתוצאה מהעדר טיפוח תקופתי נדרש

לקריאה »