הוראות בטיחות להפעלת מלגזה

העולם המודרני יצר צורך למרכז את בתי המלאכה והייצור שהיו נפוצים בעבר למפעלי ענק, מהם לכל עובד התמחות ספציפית והמוצר הסופי מיוצר בפס ייצור בצורה אחידה ובכמויות ענק. מפעלים אלו, אשר דרשו לעבודתם כמויות ענק של אספקה כמו גם יכולת שילוח מוצרים מוגמרים ללקוחות יצרו צורך ביכולת שינוע ואחסון סחורה בצורה מסודרת. בכדי לעמוד בעומס אשר צורך זה יצר, היה צורך ברכב המאפשר להרים ולסדר סחורה בכמויות גדולות במחסנים או במשאיות לפני שילוח, רכב זה הוא המלגזה. קיימות מספר סוגי מלגזות, אשר מתאימות למתארי עבודה שונים, ולכל סוג כמות דגמים עצומה. הסוגים הבולטים הינם המלגזה החשמלית, והטלסקופית. המלגזה החשמלית הינה בעלת מבנה צר, ושיני הרמה הצמודות לגוף המלגזה, מה שהופך אותה למושלמת לעבודה במתחמים סגורים ומחסנים. המלגזה הטלסקופית לעומתה הינה רחבה, ושיני ההרמה שלה ממוקמות על זרוע ייעודית ונשלפת, מה שהופך אותה לאידיאלית לעבודה במשטחי עבודה חיצוניים.

ישנן מספר הוראות בטיחות הנדרשות להפעלת מלגזות

כאמור, מלגזות מאפשרות את ייעול העבודה במפעלים, וחסכון כספי ניכר. למרות יתרונותיהן, מלגזות עשויות להיות מסוכנות מאוד בשימוש לא נכון, הן למפעיל והן לסובבים אותו. מלגזות חשמליות בסיסיות מסוגלות להרים עד 2 טונות של סחורה לגובה של 10 מטרים, כך שבמידה והסחורה נופלת מדובר בעוצמות כבירות. הוראות הבטיחות הנדרשות מעבודה על מלגזה הינן:

  • השארות בתוך המלגזה: מפעיל המלגזה, אשר עשוי להיות בעל ניסיון רב וארוך שנים, הינו הפגיע ביותר לתקלות במהלך ההעמסה. החוק החשוב ביותר למפעיל מלגזה, הינו לעולם לא לצאת מכלוב המתכת המגן עליו. במידה והסחורה מתחילה ליפול משיני המלגזה, יציאה מכלוב ההגנה (אשר מותאם לעמוד בלחצים כבדים) שמה אותו בסכנה מוחשית לפגיעה קטלנית.
  • להימנע מהעמסת יתר: מלגזות מצוידות בצדן האחורי במשקולת אשר נועדה לאזן את המשקל אשר מרימות שיניהן בקדמתן. למשקולת זו יכולת איזון מוגבלת, ולכן יש להיזהר לא להעמיס משקל גבוהה אשר יגרום להיפוך המלגזה.

מלגזות תקינות באיכות גבוהה יובילו לצמצום מרחב הסיכון

יש להקפיד ולרכוש את המלגזות מספק אמין ומוכר. מלגזה תקינה תמזער את הסיכוי לתקלה, בעוד שמלגזות מקולקלות או באיכות ירודה עשויות להוביל לסיכון לפגיעה חמורה בחיי אדם.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest