היתרונות שבתדלוק הרכב בסולר

הדלק הכי חשוב לתחבורה

את הסולר כולנו מכירים אך לרוב האנשים לא ברור מדוע הוא משמש כדלק הראשי של כלי תחבורה גדולים. בעוד הבנזין ממשיך לשלוט בענף הרכב הפרטי, משאיות, כלי רכב תפעוליים, אוטובוסים, טרקטורים וכלי רכב נוספים מתודלקים באופן יום יומי בסולר ויש לכך מספר סיבות ברורות. אמנם כול הדלקים מזוקקים מנפש אך לבנזין יש חסרונות רבים שלמתחרה שלו אין וזו הסיבה מדוע ענף התחבורה נשען על שימוש בדלק זה, דבר שמטיב עמו ועם הסביבה.

היתרונות בתדלוק הרכב בסולר

  • הסולר משמעותית פחות מזהם מבנזין. מדובר על אחד הדלקים הכי לא מזהמים שיש ולמרות שעדיין הזיהום מתבצע בצורה כזו או אחרת, בזכותו כולנו נהנים מאוויר הרבה יותר נקי. אם כל הרכבים הגדולים היו מתודלקים בבנזין, מצב הרחובות בתל אביב ובכל עיר גדולה היה הרבה יותר חמור ממה שהוא עכשיו וזו הסיבה מדוע הבנזין אסור לתדלוק בכלי רכב אלו. אמנם יותר משלושה מיליון כלי רכב פרטיים עדיין מתודלקים בבנזין אך האלטרנטיבה לרכבים הגדולים עושה הבדל משמעותי.
  • כשאנו פותחים את פיית הדלק כדי לתדלק את הרכב מידי פעם קשה מאוד שלא לשין לב לריח העז של הבנזין שנודף ממנה. הבנזין יוצר ריח חזק מאוד ולא נעים, יש כאלו שיגידו ששאיפת אדי דלק רבים יכולה לסכן את השואף, אך עם סולר זה לא יקרה. יש לו הרבה פחות ריח ולמעשה אם כלי הרכב הכבדים כמו משאיות ואוטובוסים היו מתודלקים בבנזין, הריח של הבנזין היה משתלט על הרחובות והיה קשה לנו ליהנות משגרת חיים נעימה ונקייה.

הרבה פחות דליק מבנזין

קל יותר לנייד את הסולר וקל יותר לאחסן אותו. זהו דלק שהרבה יותר קל לעבוד איתו ולשנע אותו כאשר הוא לא בעייתי כמו הבנזין, שבשבילו צריך לא מעט אמצעי בטיחות. הסיבה לכך שהיא שבנזין מתלקח יחסית בקלות ולכן גם מיכלים גדולים של בנזין יהיו סכנת נפשות. את הבנזין אי אפשר לאחסן במיכלים גדולים וגם תאי הדלק של כלי רכב כבדים שמכילים עשרות ליטרים, יכולים להיות סכנה ממשית בעת הצתה או דליקה.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

סוגי רכבים בישראל

ישראל היא מדינה קטנה אך בכבישי המדינה נעים לא מעט סוגי רכבים, כגון: מכוניות, משאיות, אופנועים, טרקטורים, מלגזה, טרקטורונים וכדומה. במאמר הבא נדון בסוגי כלי

לקריאה »