היכן הכי כדאי לרכוש חלקי חילוף לרכב?

חלקי חילוף לרכב נחוצים לנו בכדי לשמור על תפעול תקין שלו

רכבים, כמו כל מכשיר אחר, מתבלים עם הזמן, ולעיתים יש להחליף חלקים מהם בכדי לאפשר לרכב להמשיך לפעול כמו שצריך ובצורה בטוחה. כיום ניתן להשיג חלקי חילוף לרכב ממקומות רבים, אשר לכל אחד מהם היתרונות והחסרונות שלו.

אז היכן ניתן לרכוש חלקי חילוף לרכב?

  • מוסך חברה: מוסך חברה הינו מוסך המתמחה בסוגי הרכבים של חברה מסוימת כגון מאזדה, יונדאי, מיצובישי וכדומה. במוסכים אלה לרוב מקבלים את הטיפול הטוב ביותר לרכב, וכן ישנן הנחות בביטוח לאלו אשר לוקחים את הרכב לטיפול במוסך חברה. במוסך חברה יספקו על פי רוב חלקי חילוף לרכב חדשים לגמרי, ומהדגם המדויק של הרכב שברשותכם, כך שניתן לסמוך על כך שיתאימו לרכב בצורה הטובה ביותר. טיפולים במוסך זה לרוב יקרים במקצת מטיפולים במוסכים אחרים, אולם חוסכים הוצאות על ביטוח, תקלות ועוד לאורך זמן.
  • מוסך מורשה: מוסך מורשה הינו מוסך בעל תעודת רישיון ממשרד התחבורה המעיד על כך שהוא פועל כחוק ונמצא תחת פיקוחו, וכמו כן מתנהל בהתאם לתנאים ולתקנות הנקבעים על ידי משרד התחבורה. במוסכים אלה ניתן להשיג חלקי חילוף לרוב הרכבים הנמצאים כיום בשוק הרכבים בישראל, גם אם לעיתים ייקח זמן להזמין את חלקי החילוף. מוסכים אלה עובדים לפי תקנות נוקשות ולכן ניתן לסמוך עליהם ברוב המקרים, אולם אין להם חובה לספק חלקי חילוף לרכב חדשים לגמרי, והם יכולים להשתמש בחלקים מרכבים אחרים, כל עוד עומדים בתנאים. בהתאם, בדרך כלל גם מחירם יהיה נמוך יותר.
  • מוסך שאינו מורשה: מוסכים אלו הינם מוסכים "פיראטים" אשר עובדים ללא רישיון. אין הדבר אומר כי בעל המוסך או העובדים בו אינם כשירים לטפל ברכב, אולם הפיקוח עליהם אינו צמוד וטיפולים במוסכים כאלה לרוב אינם מכוסים על ידי חברת הביטוח. ניתן להשיג חלקי חילוף לרכב במוסכים אלה, אולם אין לדעת מהיכן הגיעו והאם באמת מתאימים לרכבכם. כמו כן, טיפולים במוסך שאינו מורשה לרוב זולים הרבה יותר.
  • מגרשי גרוטאות: ניתן לגשת למגרש גרוטאות ולחפש חלקי חילוף באופן עצמאי. בשיטה זו בעצם משתמשים מוסכים רבים ברחבי הארץ, ומוכרים לאחר מכן את החלקים ללקוחות, ולכן במידה ואתם יודעים איזה חלק עליכם לרכוש, ניתן לרכוש אותו ישירות ממגרש גרוטאות ולהוזיל את עלויות הטיפול בצורה משמעותית.

כיום ניתן להשיג חלקי חילוף לרכב בדרכים רבות

במידה והנכם מבינים בסוג הרכב שלכם ובתקלה שהתרחשה בו, ניתן לרכוש חלקי חילוף לרכב באופן עצמאי ולהוזיל משמעותית את עלויות הטיפול. במידה וזה אינו המצב, רצוי לגשת למוסך חברה או למוסך מורשה, שם הטיפולים מבוקרים היטב על ידי גופים חיצוניים, מבוטחים על ידי חברות הביטוח, ולרוב יהיו הטובים ביותר לרכבכם.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

כיצד בוחרים צמיגים לרכב?

הצמיגים הם אחד החלקים החשובים ביותר בכל רכב. ישנן לא מעט מסגרות, המציעות צמיגים לרכב, ומסוגים שונים. בחירתו של צמיג מצריכה התייחסות לכמה פרמטרים חשובים,

לקריאה »