טיפ לבטיחות – כיוון הפרונט

אחד הדברים החשובים ביותר בכל כלי רכב בו אנו נוהגים הוא כיוון הפרונט. אם אתם נוהגים ומרגישים שההגה רועד או שהרכב סוטה הצידה אז חשוב מאוד וללא דיחוי להגיע אל מוסך או אל עסק שמומחה בצמיגים על מנת שיבדקו עבורכם את הצמיגים ויבצעו כיוון פרונט, פעולות שיבטיחו לכם ביטחון בעת נהיגה.

בטוחים על הכביש

אין תחליף לביטחון על הכביש. חשוב לקחת בחשבון שאין זה משנה אם אתם נוהגים בדו גלגלי או ברכב, אתם חייבים לנהוג על כלי רכב בטיחותי וכזה שעבר את כל הבדיקות הדרושות ויבטיח לכם ולנוסעים אתכם, בטיחות מקסימאלית. פעמים רבות אנשים מעדיפים להתעלם מחריקות של הציר, רעידות של ההגה או סטייה מזערית של הרכב לצד אחד. הם אינם מעוניינים להתחיל ולהשבית את חייהם משום תקלה קטנה זו או אחרת ופעמים רבות הם אינם מעוניינים להתחיל ולבזבז זמן על נסיעה למוסך ולהתחיל לחשב את ההוצאה הכספית הצפויה. גישה זו שגויה, שכן כל אלו יכולים לסכן את החיים שלכם ושל האנשים שנוסעים אתכם ברכב. רכב חייב להיות בטיחותי על הכביש ולכן חובה לטפל בבעיה במיידי.

כיוון פרונט משמע כיוון של הזווית של הגלגלים אל מול הכביש. הגלגלים של הרכב חייבים להיות מקבילים במאת האחוזים, כל חריגה נתון זה תפגע בכיוון של הפרונט. חשוב לדעת שהגה רועד או רכב עם סטייה קטנה, אינה סיבה מספיק טובה לכיוון של פרונט, אלא לתיקונים שונים ברכב, אם מדובר על תיקון של המתלים הקדמיים או מערכת ההגה. אם גם אחרי שתיקונים אלו בוצעו הבעיה חוזרת או שהיא לא נפתרה, חובה לבצע כיוון של הפרונט. פעולה זו מתבצעת במוסך על ידי מומחים והעלות שלה שווה לכל כיס.

אובדן שליטה ברכב יכול להיגרם מסיבות רבות, בין אלו: בעקבות מצב בריאותי אישי שאינו נשלט או היעדר לחץ אוויר בצמיגים או גלגלים שאינם מאוזנים או בעיות שונות ברכב, שבהחלט יכולות להיות תחת שליטה בהתקיים מעקב טיפול מתאים. אם לחץ האוויר של הגלגלים הוא בהתאם להוראות היצרן ולא ניכרת בעיה לעין בלתי מזויינת אך ישנה תחוש של חוסר שליטה, חובה לפנות אל מוסך על מנת לבדוק מהי הבעיה המכאנית ברכב, בעיה שיכולה להעמיד אתכם בסכנה על הכביש. גלגלים שאינם מאוזנים גורמים פעמים רבות לפגיעות בנקודות שונות ברכב וגורמות לו לסטות לצד מסוים. בדיקה של הצמיגים וכיוון של הפרונט הן בגדר חובה. במהלך הבדיקה ייבדק האיזון של הגלגלים ובהתאם ניתן יהיה להגיע למסקנה האם יש בעיה באחת הזוויות ברכב, תקר בצמיג, פגיעה מסוימת בג'אנט ועוד.

לסיכום, הקפידו לבצע מעקב תקינות הרכב והצמיגים. בעת הרגשה של סטייה, גשו ישר אל המוסך לאיתור וטיפול בתקלה.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

טרקטור- כל מה שחשוב לדעת

הטרקטור הוא אחד מכלי הרכב הכבדים שמשמשים את ענפי החקלאות, התעשייה והבניין. הייעוד של כלי רכב זה הוא לגרור כל מיני כלים אחרים ולהיות לכלי

לקריאה »