מהו איזון גלגלים ומהי חשיבותו

איזון גלגלים הינו פעולה הנדרשת לביצוע על הרכב אחת לתקופה

כאשר אנו נוסעים ומתחילות רעידות משונות ברכב, למרות שהכביש תקין והגלגלים מלאים באוויר, כנראה שיש לכם צורך באיזון גלגלים. חשוב לציין כי זוהי בעיה נפוצה, אשר יכולה להתרחש ממגוון סיבות והינה קלה מאוד לתיקון.

דברים שכדאי לדעת על איזון גלגלים

  • מה גורם לרעד? כאשר הגלגל מסתובב בזמן הנסיעה פועלים עליו כוחות רבים המושפעים בצורה משמעותית ממצב הגלגל- גודלו, המשקל שלו, צורתו ועוד. במידה ובגלגל קיימת נקודה כבדה יותר, למשל באזור אשר קיבל מכה, הכוח הפועל על נקודה זו יהיה גדול יותר. כאשר נוהגים במהירויות גבוהות, אזורים כבדים אלו יוצרים תופעה של "זריקת" הגלגל הצידה, ובתגובה אליה הגלגל יוצא מאיזון ומפתח רעידות. ישנם מקרים רבים בהם רעידות אלה כלל לא יורגשו על ידי יושבי הרכב, אולם לעיתים הן חזקות כל כך שניתן לחוש בהן, והן מהוות סכנה בטיחותית וקושי משמעותי בנהיגה.
  • כיצד מתבצע איזון גלגלים? בתהליך איזון גלגלים מזהים את הנקודות הכבדות על הגלגל אשר יוצרות את תחושת הרעד, ומציבים משקל מאזן בצדו השני של הגלגל, כך שלאורך ציר האמצע שלו, שני הצדדים יהיו בעלי משקל זהה והכוחות הפועלים עליו יהיו מאוזנים. תהליך זה פשוט מאוד לביצוע, אינו אורך זמן רב ורצוי לבצע אותו אחת לחצי שנה גם במידה ולא מורגש רעד בעת הנהיגה.
  • אילו שיטות יש לאיזון גלגלים? ישנן שתי שיטות עיקריות לאיזון גלגלים. איזון דינאמי הינה שיטה בה מפורקים גלגלי הרכב מהשלדה, מבצעים איזון על ציר של כל גלגל בנפרד ולאחר מכן מרכיבים את כולם בחזרה. השיטה השנייה הינה איזון סטטי. תהליך זה מבוצע במכונת איזון, כאשר הגלגלים עדיין מחוברים לרכב. בשיטה זו ניתן לאתר בעיות איזון שאינן קשורות לגלגל עצמו, ונוהגים לבצע אותה ברוב טיפולי הרכב, היות וגם אורכת משמעותית פחות זמן מאיזון דינאמי.
  • מתי כדאי לבצע איזון גלגלים? בכל מצב בו מרגישים רעידות או חוסר איזון של הרכב, אשר יכול להתבטא גם ב"משיכה" של ההגה לכיוון מסויים, רצוי לבצע איזון גלגלים. בנוסף, בזמן איזון גלגלים מבצעים לרוב כיוון פרונט. כיוון פרונט הינו תהליך כיוון זוויות ההיגוי והגלגלים, לפי הוראות היצרן, בכדי לקבוע את אחיזת הגלגלים בכביש. כיוון פרונט הינו תהליך שונה מאיזון גלגלים, ויש לבדוק ולטפל בכל אחד מהם בצורה שונה, אולם בתדירות קבועה של בין חצי שנה לשנה.

איזון גלגלים חשוב לבטיחות ותקינות הרכב

גם במידה והנכם מרגישים רעידות ברכב, וגם במידה ולא, רצוי לבצע איזון גלגלים לרכב באופן תדיר, בכדי לוודא את תקינותו ואת בטיחות הנסיעה. איזון גלגלים לרכב מתבצע במוסכים מוסמכים, באופן מהיר ופשוט, כך שאינכם צריכים להשקיע זמן רב בבדיקתו וטיפולו.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

על קניית רכב יד שנייה

אחת ההוצאות הכי גדולות לכל בית אב בישראל היא קניית רכב. למעשה לא ניתן לנהל אורח חיים תקין בלי רכב פרטי, מכיוון שהתחבורה הציבורית בארץ

לקריאה »