מה עושים במקרה של פסילת רישיון על המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

המכון הרפואי פועל תחת משרד הבריאות אך למעשה הוא משמש כזרוע של משרד התחבורה על מנת לוודא שכל הנהגים אכן כשירים מבחינה רפואית. במקרים רבים המכון הרפואי לבטיחות בדרכים פוסל רישיונות נהיגה. כוונתו של המכון היא אולי טובה, להבטיח את שלומם של כלל הנהגים בכביש. אך בפועל לעתים מתקבלות החלטות  שרירותיות. אם אתם מרגישים שזה מה שקרה במקרה שלכם, חשוב שתדעו שיש מה לעשות. אמנם למכון הרפואי יש את הזכות לפסול רישיון נהיגה אך זה לא אומר סוף פסוק, בהחלט ניתן לערער על ההחלטה. אם קיבלתם פסילת רישיון נהיגה ואתם מרגישים שהיא אינה מוצדקת, פנו מיד לעורך דין תעבורה על מנת לקבל סיוע ועזרה. עורך דין תעבורה בודק את נסיבות המקרה ויכול לסייע לכם לקבל בחזרה את הרישיון.

ישנן נסיבות שונות מדוע נהגים מופנים למכון הרפואי: אלו יכולים להיות נהגים אשר הופנו לשם על ידי המשטרה בעקבות תאונת דרכים או שנחשבים לעברייני תנועה "מועדים". גם בתי המשפט מפנים נהגים למכון הרפואי; נהגים בגיל מבוגר; אנשים בעלי בעיות סמים ואלכוהול; אנשים המבקשים להוציא רישיון לרכב מסע כבד או תחבורה ציבורית ועוד.

פסילת רישיון היא פעולה בעלת השלכות קשות על הנהג, רכב הוא לא רק אמצעי מותרות. פסילת הרישיון פוגעת בעצמאותו של הנהג וביכולתו להתפרנס. ישנם מקרים בהם פסילת הרישיון מוצדקת לטובת כלל הציבור ואפילו הנהג עצמו אבל אין כאן מקום להחלטות שרירותיות ולא יזיק שלנהג יהיה עורך דין תעבורה שייצג אותו מול משרד הרישוי.

הציבור לא תמיד מודע לזכויותיו, אך במקרה של פסילת רישיון על ידי המכון הרפואי ניתן לגשת לבחינה נוספת לאחר שנה. הבעיה היא ששנה היא תקופה מאוד ארוכה, אם אתם תלויים ברכב בשביל העבודה שלכם שנה יכולה לגרום לכם לאבד את הפרנסה. במקרים כאלו מומלץ לגשת לוועדת ערר. ההמלצה שלי היא להיעזר בעורך דין תעבורה המכיר את החוק ויודע איך להוכיח לוועדה שאתם כשירים לנהיגה. גם ועדת הערער היא אינה סוף הדרך, ניתן לערער על החלטת הועדה בפני בית המשפט המחוזי.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest