מכירת רכב לפירוק – איך זה עובד?

רבים מאתנו קשורים לרכב שלנו – מבלים בו זמן רב בנסיעות, צוברים זיכרונות עם חברים ובני משפחה. ראינו איתו מקומות יפים, ניהלנו בו שיחות נפש, גילינו שירים אהובים אבל לעתים מגיע הרגע להיפרד.
כלי רכב שמבלים זמן רב במוסך, סובלים מבעיות מהותיות שדורשות תיקונים עם חלקי חילוף יקרים כמו החלפת מנוע ובתדירות גבוהה, מאותתים לנו שזמנם אזל. לחלופין יתכן שעברנו תאונה עם הרכב והשמאי קבע שהרכב הוא טוטאל לוס, כלומר במצב של אובדן גמור. הכוונה באבחנה זו היא שעלות התיקון של הרכב היא יותר מ-55% מהשווי הכולל של הרכב ואין סיבה לתקן אותו בעלות כה גבוהה.

ברגע שדינו של הרכב נחרץ – כלומר לא משתלם לכם יותר להחזיק בו, עליכם להחליט מה לעשות. רכב שאינו בתנועה ותופס מקום חנייה לשווא עשוי לצבור קנסות, רכב ישן מזהם את הסביבה, "שותה" דלק בלי הפסקה ונסיעה ברכב שכבר אינו בטיחותי עשויה לסכן אותנו ונהגים אחרים.
אחת הדרכים להפיק את המיטב מסוף ימיו של הרכב היא למכור אותו למגרש גריטה המתמחה בתהליך פירוק רכבים. כיצד זה עובד ומה חשוב לדעת לפני שמוסרים את הרכב לפירוק?

למסור את הרכב בלי מאמץ ועוד לקבל עליו כסף

רכב ישן או רכב במצב של טוטאל לוס יהיה קשה ואף בלתי אפשרי למכור כפי שהוא. שלא לדבר על הזמן והנטל במכירה לאנשים פרטיים, ניהול מו"מ על המחיר, העברת טסט לאוטו שככל הנראה לא יעבור טסט וסכום שככל הנראה – לא שווה את הטרחה.
מגרש רכב המתמחה בפירוק רכבים ישמח דווקא לרכוש מכם את הרכב מהסיבה הפשוטה  יש לו את הידע, המיומנות והכלים לתקן את הרכב או להוציא ממנו את חלקי החילוף החשובים ולהטמיע אותם ברכבים אחרים. כלומר, הרכב שלכם אולי גמר את חייו אבל "האיברים" שלו יוכלו להמשיך לחיות ברכבים אחרים. מבחינת מגרשי רכב מדובר בדיל לא רע וגם אתם תוכלו לקבל כסף על הרכב ועל "הברזל" שניתן להפיק ממנו.

למי פונים לפני שפורקים?

בחרו חברה המציעה שירותי פירוק שמוכנה לשלם לכם במזומן, העברה כספית לחשבון או בצ'ק מידי ואף מציעה שירותי גרירה, כדי שלא תצטרכו להיגרר עם הרכב עד המגרש במיוחד אם הרכב לא מתפקד ויש צורך לשלם על גרר. החברה תבצע עבורכם את השירות הנ"ל כי היא מעוניינת ברכב עצמו וכך תחסוך לכם את הטרחה. כדאי להעדיף חברה שמציעה שירותי גרירה ופירוק 24 שעות ביממה בפרישה ארצית על מנת ליהנות מהשירות הנ"ל בלי תלות למקום בו הרכב שלכם נמצא נכון לעכשיו או בשעה ביום.

כמה תקבלו על הרכב שהולך לפירוק?

אין מחירון קבוע לפירוק רכבים והמחיר משתנה מחברת פירוק אחת לשנייה ונקבע לפי סוג הרכב ומצבו. ניתן לצלם את הרכב ולשלוח תמונה והסבר על מצבו לחברות פירוק על מנת לקבל הצעת מחיר ועם זאת, לקחת בחשבון שהיא לא תקפה עד שהחברה המפרקת תראה את הרכב ותעריך את מצבו. חשוב להבין שהרכב שמיועד לפירוק יעבור בדיקה מקצועית והמחיר שתקבלו עבורו יכלול למעשה את כל החלקים של הרכב. בין הפרמטרים שמשפיעים על המחיר הקובע, ניתן לציין את עובי הפח ומשקל הרכב שמשתנה למשל בין דגמים מסוימים של חברות שונות, שנת ייצור ועוד.

אם הרכב הושבת, ישן ומזהם, אין סיבה שתיסעו על כלי רכב שאינו מתפקד כראוי ואף מסכן אתכם. מומלץ לשקול מכירת רכב לפירוק אצל חברה אמינה ולקבל תמורה הוגנת בעד הרכב.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

פורץ רכבים בדרום

העניין הזה של פורץ רכבים מחייב אתכם לעשות סדר בהגדרות. האם מנעולן שתזמינו יספק לכם את אותו השירות כמו פורץ רכבים בדרום? הנה כמה דברים

לקריאה »