מצברים עד הבית – דואגים לכם

כל אחד מאיתנו מכיר מצב בו האוטו לא מניע על הבוקר דווקא כאשר צריכים להגיע למקום חשוב. ברוב המקרים מסתבר שהמצבר של הרכב שבק והגיע הזמן להגיע אל המוסך על מנת לתקן את המצבר הקיים או להחליף את הקיים בחדש. בדרך כלל הנסיעה אל המוסך מוגדרת על ידי רוב האנשים כבזבוז זמן ואנרגיה. הנסיעה עד המוסך, ההמתנה בתור, המשא ומתן על מחיר המצבר והנסיעה חזרה מצליחים לגרום לרוב האנשים לחוש כאילו הם עברו מסע שלם ביום אחד. בנוסף, רוב האנשים אינם מבינים דבר או שניים במצברים ואינם בטוחים שהמצבר החדש הוא אכן אותו מצבר איכותי שמתאים לרכב שלהם.

 

חשוב לדעת על מצברים

מצבר לרכב הוא סוללה מיוחדת לרכב שמורכבת מתא אלקטרוכימי אחד או מספר תאים חשמליים. המצבר אחראי על ייצור החשמל של הרכב, כלומר הוא מהווה את מקור האנרגיה החשמלית שלו. מצבר מאפשר את התנעת הרכב ואת נסיעתו ולכן הוא חיוני בכל רכב. דברים שחשוב לדעת על מצברים לרכב הם שאורך החיים של המצבר הוא בין שלוש לארבע שנים,  שיחידות החשמל של המצבר תמיד נמדדות ביחידה אחת של אמפר לשעה. חשוב תמיד להתאים את המצבר לסוג הרכב וזאת בהתאם לנפח של מנוע הרכב ויש לבדוק את הנוזל של המצבר כל כמה שבועות וזאת על מנת לדעת מה מצבו. בנוסף, תמיד מומלץ לבדוק מדי תקופה (במוסך), האם המצבר אכן עובד כשורה.

 

בחירת מצבר לרכב מחייבת ידע והיצמדות להוראות היצרן של הרכב. בספר שמגיע עם הרכב ובו הוראות היצרן רשומות הדרישות של היצרן, הן מבחינת המידות של המצבר המתאים לרכב, הן מבחינת האמפר הדרוש במצבר (רכב קטן ידרוש כמות קטנה יותר של אמפרים בהשוואה אל רכב גדול), קיבולת המצבר והמיקום של הקטבים במצבר. בנוסף, לייעוץ המקצועי ולדרישות הרשומות בספר הרכב חשוב לדעת שכיום יש אפשרות לוותר על הנסיעה הלוך חזור למוסך וזמן ההמתנה וזאת משום שיש חברות מקצועיות שמציעות שירות מצברים עד הבית.

 

לסיכום, המצבר אחראי על כל החשמל של הרכב ותמיד חשוב לבדוק את מצבו של המצבר וזאת על מנת שלא יהיה מצב בו ברגע האמת תגלו שאין לכם אפשרות להתניע את הרכב. בנוסף, חשוב לדעת שהקטבים של המצבר נוטים לקורוזיה ואותה חולדה יכולה לגרום להתרופפות המגעים. לכן, באם מתגלה קורוזיה תמיד חשוב לפתור את הבעיה מיידית. נכון להיום יש אפשרות של בחירת שירות מצברים עד הבית מחברה אמינה ובעלת מוניטין בכל הקשור אל חלקים שונים לרכב. בהצלחה!

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

הוראות בטיחות להפעלת מלגזה

העולם המודרני יצר צורך למרכז את בתי המלאכה והייצור שהיו נפוצים בעבר למפעלי ענק, מהם לכל עובד התמחות ספציפית והמוצר הסופי מיוצר בפס ייצור בצורה

לקריאה »