סוגי הרשיונות שדרושים לנהג בחברת הסעות

חברת הסעות מציעה שירות המבוסס על שימוש בצי מגוון של כלי רכב. במאמר הבא נסביר אילו סוגי רשיונות דרושים לנהג ונבין כיצד ניתן לעמוד בהנחיות משרד הרישוי ומשרד התחבורה

כל חברה פרטית בענף התחבורה משקיעה משאבים בגיוס נהגים מקצועיים. חובתם של  נציגי החברה לבדוק בראש ובראשונה האם למועמד יש רשיון מתאים. אלו סוגי הרשיונות העיקריים שדרושים לנהג בחברת הסעות:

א. אוטובוסים של 53-55 מקומות – הרכב הנפוץ המשמש לשירותי הסעות הוא כמובן אוטובוס. כדי לנהוג על אוטובוס של 53-55 מקומות יש צורך ברישיון בדרגה D. הגיל המינימלי למבחן עיוני ומעשי הוא 20, הגיל המינימאלי ללימוד הוא 18 והגיל המינימאלי לקבלת רישיון הוא 21. מי שמחזיק בדרגת רישיון B צריך לעבור 40 שיעורים לפחות ומי שמחזיק בדרגת רישיון 1C יכול להסתפק ב-30 שיעורים בלבד. יש לציין כי זה גם הרישיון הנדרש לטובת נהיגה על מיניבוסים של 17-20 מקומות.

ב. מיקרובוסים של 10-15 מקומות – דרגת רישיון 1D מאפשרת לנהוג על מונית, רכב סיור ואוטובוס זעיר במשקל כולל מותר של עד 5,000 ק"ג. מבחינת שירותי הסעות, זהו הרישיון המתאים לנהיגה על מיקרובוסים עם עד 16 מקומות ישיבה מלבד הנהג. גם כאן הגיל המינימלי למבחן עיוני ומעשי הוא 20, אך הגיל המינימלי ללימוד הוא 18 והגיל לקבלת רישיון הוא 21. בעלת דרגת רישיון 1D יכולים לנהוג על אוטובוס זעיר ציבורי ופרטי כמו רכבי VIP של חברות הסעות, או על כל רכב מדרגת רישיון B.

ג. רכבים ייעודיים להסעת בעלי מוגבלויות (רכבים עם מעלונים) – שירות ייחודי ניתן על ידי החברות עבור בעלי מוגבלויות. על מנת להציע את השירות הזה צריכה החברה להשיג רישיון ממשרד התחבורה, המתיר לנהג לעסוק ולבצע הסעות בכפוף לתנאים מסוימים.

מדוע לחברת הסעות יש רכבים שונים?

שירותי הסעות ניתנים על ידי חברות מקצועיות. החברה מעסיקה נהגים עם רשיונות מתאימים ועליה להפעיל צי רכבים מגוון. בעזרת צי רכבים מן הסוג הזה ניתן להציע את השירות ללקוחות פרטיים, מעסיקים ומוסדות ציבור או חינוך. צי רכבים גדול גם מאפשר מתן מענה לצרכי הלקוחות בשעת חירום או בעקבות תקלות טכניות. הצי נמצא תחת פיקוח של קצין בטיחות בתעבורה והוא נדרש לעמוד בתקנים מחמירים.

צי הרכבים של החברה הוא למעשה המוצר העיקרי העומד לרשותה. החברה צריכה להחזיק כמה שיותר רכבים שונים, על מנת לרכז את סל השירותים תחת קורת גג אחת. לחברה יש רכבים שונים וגם נהגים עם הסמכות שונות. לכל נהג יש הסמכה על רכב אחר. בעזרת ההסמכה ניתן להציע את השירות לאנשים פרטיים ותיירים, כמו גם לקבוצות, עובדים, תלמידים או קהלי יעד שזקוקים לפתרון תחבורה.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

הזמנת הובלות במרכז

אנשים רבים מחליטים לעבור לדירה שכורה גדולה או קטנה יותר באיזור המרכז וזאת משום המצב הפיננסי ואילו אחרים מחליטים לעבור לדירה אותה הם קנו באחת

לקריאה »