סוגי רכבים בישראל

ישראל היא מדינה קטנה אך בכבישי המדינה נעים לא מעט סוגי רכבים, כגון: מכוניות, משאיות, אופנועים, טרקטורים, מלגזה, טרקטורונים וכדומה. במאמר הבא נדון בסוגי כלי הרכב הקיימים תוך התמקדות במספר כלי רכב שונים וכללי התחבורה החלים עליהם. הדקו חגורות והמשיכו בקריאה.

רוכשים רכב בישראל

ארץ ישראל אומנם ארץ קטנה אך המיסים בה גבוהים מאוד אל מול ארצות אחרות. למעשה, מיסים אלו לעיתים הם הסיבה היחידה המונעת מאזרח בישראל להיות הבעלים הגאה של כלי רכב. אין ספק שמכוניות הן כלי הרכב הפופולארי ביותר ובעקבות זאת, שוק הרכבים המשומשים (ואין זה משנה אם מדובר ברכב מיד שנייה, יד שלישית וכדומה) הוא גדול וניתן לאתר את כל סוגי הרכבים הקיימים גם משומשים.

מיסים על רכב משומש

בבוא אדם לרכוש רכב חדש, המחיר הסופי כולל את כל המיסים וההיטלים הקיימים על פי חוק. כאשר אדם רוכש רכב משומש, מחיר הרכב נקבע על בסיס מספר קריטריונים, כאשר המיסים וההיטלים מגולמים במחיר אך הם פחות משמעותיים. בין הקריטריונים נמצא:

  1. מחירון – שנים רבות היה מחירון שכיח העונה לשם "לוי יצחק" אך נכון ליום כתיבת שורות אלו, ישנם מחירונים נוספים ומרבית האזרחים עושים שימוש במחירון המתאים ביותר עבורם (בשל הבדלי מחירים בין המחירונים הקיימים).
  2. מצב הרכב – רכבים מיד שנייה אינם חדשים ולכן מצב הרכב קריטי למחיר. אין ספק כאשר מדובר ברכב שמור מאוד ובעל קילומטרז' נמוך, ירצה וישאף המוכר לקבל את המחיר הטוב ביותר אך כמו שיש רכבים שמורים, ישנם רכבים במצב פחות טוב. כדי להעריך את מצב הרכב מומלץ לבדוק את הרכב במכון בדיקות ייעודי.
  3. ביקוש – ישנם דגמי רכבים מבוקשים מאוד ולכן מחירם גבוה יותר מהאחרים. גם כאן יכולה להיות סיטואציה שונה לחלוטין ורכבים אשר מחירם גבוה לא יזכו את בעליהם במחיר זה בשל ביקוש נמוך בשוק.

חשוב לציין כי קריטריונים אלו נכונים גם בעבור סוגי כלי הרכב האחרים ויש לבדוק כל כלי טרם רכישתו, זאת כדי לאמוד את שוויו והמחיר הנכון ביותר לשלם בעדו.

לסיכום, כל אזרח בישראל המעוניין לרכוש רכב (רכב פרטי, משאית, מלגזה, קטנוע, קולנועית וכדומה), מיד שנייה, ישלם בעבורו את שוויו על פי הקריטריונים שהוצגו לעיל. ניתן ואף מומלץ לנהל משא ומתן עם מוכר הרכב כדי לנסות ולקבל את המחיר הטוב ביותר

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

מדוע חשוב לטפל ברכב בזמן?

רכב מורכב ממערכות וממכלולים מורכבים ורגישים. לכל אחד מהם יש מקדם שחיקה  שונה. כל אחד מהם עלול להינזק- ולגרום נזק- כתוצאה מהעדר טיפוח תקופתי נדרש

לקריאה »