פריצת רכבים הינה עבירה פלילית

כמו כל דבר, כאשר מדברים על פריצת רכבים מדברים על נישה של חדירה למקום אישי, למתחם אישי או לרכוש. לרוב פריצת רכבים נעשית כשאדם לא נמצא בסמוך לרכוש עצמו, בדומה לפריצה למבנה ריק. כאמור, פריצת רכבים הינה עבירה פלילית לכל דבר ועל כך נעמיק במאמר שלפניכם.

פריצת רכב נעשית בדרך כלל מחלון פתוח אבל לא בהכרח. לעיתים הפריצה מתרחשת בעת שימוש בכוח וכך גם גרימת נזק. גם שימוש במפתח לא נכון נחשב פריצה לכל דבר. אז מה עושים? כיצד באה לידי ביטוי פריצת רכבים שהיא בגדר עבירה פלילית?

הקשר בין חוק העונשין לפריצת רכב

פריצת רכבים הינה עבירה פלילית לכל דבר, יודעים איך? על פי חוק עונשין הישראלי סעיף 405 עד 410 מוגדר המעשה המהווה פריצה כפלילי לכל דבר- כאמור פריצה למיקום, דירה, רכב וכל מבנה שיש בו אנשים. כל אדם ששובר חלק מסוים או אפילו נעזר במפתח לא נכון וגורם נזק הוא למעשה נחשב פורץ. בגין פריצה שהיא פשע לכל דבר, יכול אדם לקבל עד 5 שנות מאסר ואפילו שבע שנות מאסר- תלוי בחומרת המעשה. אם אותו אדם נשא נשק, שהרי ההתפרצות מסתבכת והופכת את זה גם למעורבות של שוד. אם ראיתם מישהו שהגיע לרכב שלכם עם כלי פריצה ואין לו הסבר לכך, ייתכן מאוד שהוא עמד לפרוץ לכם לרכב. כמו שנאמר, עבירה זו עונשה 3 שנות מאסר.

חשוב לציין, פריצות לרכבים הן בנישה של עבירות נפוצות מאוד ואף שכיחות- כאמור, המון אזרחים סובלים מבעיה זו ואם נקלעתם למצב כזה, חשוב שתדעו שאתם לא היחידים שסובלים מעוולה זו. נכון להיום טוענת משטרת ישראל כי יש לא מעט תיקי חקירה בנושא והם נפתחים בעקבות פריצה לא חוקית למבנה וגם לרכב ואף יותר. לעיתים התופעה קשה על המשטרה ובחלק גדול מהמקרים היא אפילו איננה יודעת איך להגיע לאדם שפרץ מה שמאלץ לסגור את רישום התלונה מחוסר עניין ואי ידיעה בנוגע לאשמים וכד'.  כאמור, רק חלק מאוד מזערי מן עבירות הפריצה מקבל את הטיפול כלומר מגיע אל האנשים שנושאים ויש להם אחריות כלפיכם בעוולה זו. חלק קטן מאוד מצליח לקבל את הפיצוי או להגיע לאנשים האחראים לנזק. כאן טוענת משטרת ישראל כי רק חלק קטן מכל ההגשות של התלונות מגיע לבית משפט ומוגש נגדו כתב אישום בפועל.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

אביזרים חיוניים לאופנוע

רכיבה על אופנוע ואחזקתו דורשת מן הנהג אחריות רבה. העובדה כי הנהג חשוף יותר לפגיעות, אינו נמצא בתוך מכונית סגורה העשויה חומרים עמידים וחזקים הופכת

לקריאה »