צמיגים וג'נטים – מידע וטיפים חשובים

רוב השאלות בפורטל התחבורה הן לגבי כל הקשור אל בחירת צמיגים. מסיבה זו החלטנו לרכז עבורכם את כל המידע החשוב והטיפים השמישים ביותר בנוגע לתחום הצמיגים. הבה נתחיל..

מידע על הצמיג

רוב המידע אודות הצמיג רשום בדופן החיצוני של הגלגל ובא לידי ביטוי בכל מיני מספרים ואותיות בשפה האנגלית. נתונים אלו תמיד יכללו את המידע החשוב כל כך אודות היצרן של הצמיג, התקן על פיו יוצר הצמיג, גודל הצמיג, רוחב, קוטר ויכולת המשקל/העמסה על הצמיג. אם אינכם מסתפקים בעובדה שכל הנתונים מופיעים על דופן הצמיג, אלא מעוניינים להבין מהם הנתונים הללו, יש לכם אפשרות לפנות אל מומחים בצמיגיות שונות ברחבי הארץ או לחלופין לקרוא את ניתוח מקרא הצמיג שלנו:

  • DOT– המשמעות של ראשי תיבות אלו היא שהצמיג עבר בדיקות איכות תקן בארצות הברית. אם יש סימון של האות E, סימן שהצמיג עבר בדיקות איכות תקן באירופה. המספר שלאחר הסימון הוא המספר של אותה מדינה בה נערכו הבדיקות.
  • מספר ואותו גדולה באנגלית – רישום זה הינו קוד שמעיד על גודל הצמיג. המידות של צמיגים וג'נטים מסומנים על ידי רוחב, גובה וקוטר הצמיג. למשל  220/40R16. ה- 220 מסמן את הרוחב של הצמיג, ה- 40 מסמן את הגובה של הצמיג ביחס לפרופיל שלו וה-16 את הקוטר של הצמיג. האות R מסמנת את הסיווג של הצמיג.
  • קוד משקל– קוד זה יציין את העומס המקסימלי שניתן להעמיס על הצמיג. קוד זה יופיע לאחר מידת הצמיג.
  • תאריך ייצור של הצמיג– שתי הספרות האחרונות יציינו את שנת הייצור ושתי הספרות הראשונות את חודש הייצור של הצמיג.
  • התאמת הצמיג ליעד– צמיגים עליהם יש סימון של האות P  הם אלו שמתאימים להסעה של נוסעים.

נתונים נוספים שחשוב לדעת

  • המחיר – מחירי צמיגים יושפעו מהמותג, מהגודל של הצמיג ומסוג הצמיג.
  • בחירה נכונה– בחירה נכונה של צמיג חייבת לכלול התאמה מדויקת של מידת הצמיג לגלגל של הרכב, בחירת הדגם המתאים ובחירה של צמיגים שתאריך הייצור שלהם היא שנה עד שנתיים מיום הקנייה של הצמיג.
  • תחזוקה– חשוב לשמור על הצמיגים של הרכב ולהחליף אותם כל תקופה מסוימת וזאת על מנת להבטיח לעצמכם ולשאר הנוסעים ברכב בטיחות בעת נהיגה. יש לוודא שלחץ האוויר בצמיג תקין ובהתאם להוראות יצרן, להימנע מנסיעה על פני שטח שאינו מותאם לסוג הגלגל ויכול לגרום לקרע או פיצוץ בגלגל וכמובן להימנע מהגעה למצב בו הצמיג שחוק ובלוי.

לסיכום, בחירה נכונה של צמיגים לרכב ותחזוקה נכונה שלהם יבטיחו לכם נסיעה בטוחה ונוחה.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

שיפוץ גירים לרכב

כל אחד מאתנו זקוק לרכב תקין ובטוח הרכב שלנו הוא חלק משמעותי ביותר מחיי היום יום שלנו, ואנחנו תלויים בו במידה רבה מאוד עבור השגרה

לקריאה »

שיפוץ גיר

תיבת  ההילוכים ברכב או בשמה המוכר יותר – הגיר, היא המערכת המקשרת בין המנוע לגלגלים. באמצעותה ניתן להעביר את הכוח  המופק מהמנוע ולרתום אותו לתנועת

לקריאה »