איך לבצע רכישה נכונה של חלקי חילוף לרכב?

מי מאתנו לא חווה לפחות פעם אחת את החוויה של להיכנס לאוטו, לסובב את המפתח בסוויץ' ו….שקט, אין קול ואין עונה המצבר (ככל הנראה) פשוט שבק חיים יום אחד מבלי להודיע לנו על כך מראש!

במאמר זה אנו נסרוק ונסביר כיצד ניתן להימנע מסיטואציות כאלה ודומות.

האם יש חיה כזאת שנקראת רכישה מושכלת לחלקי חילוף הרכב?

מי אלה חלקי החילוף אשר נוטים לשבוק חיים יותר מהאחרים ופשוט להשאיר אותנו חסרי כל? והאם יש חלקי חילוף אשר נהרסים מהר יותר מאחרים? יצאנו לבדוק

מצבר הרכב – מי לא מכיר את המצבר ולפחות לא נכווה פעם אחת שניסה להתניע את הרכב ופשוט לא קרה כלום…? אחת הבעיות השכיחות ביותר מבין כל חלקי החילוף לרכב הוא המצבר. יש לו חיים משלו שנעים בין 3-6 שנים תלוי בסוג המצבר ובמזל של מי שרכש אותו.

בשביל להימנע עד כמה שניתן מסיטואציה כזאת חשוב לרכוש מצבר רק מיצרן ויבואן מוכרים בעלי שם שמספקים אחריות מלאה למצבר. חשוב לא לדלג על שלב זה שכן לא מעטים המקרים שאנשים רכשו מצבר מעט יותר זול ממחיר השוק ונאלצו להיפרד תוך תקופה קצרה מרגע רכישתו מעוד כסף על מצבר חדש שכן המצבר הקודם שהיה מעט יותר זול מהקודם התקלקל הרבה יותר מהר מהמקובל. המצבר חייב להיות תואם לסוג הרכב, לגודל המנוע, נפח המנוע וכו'.

ברגע שרוכשים את המצבר לרכב ממקום מוסמך ואמין לא צריכות להופיע סימני שאלה בעבור זמן חיי המצבר ואופן פעילות תקין.

המנוע – מילה גדולה מדי בשביל לתאר את כל "הנפשות הפועלות" בתוכו נכון?

ובכן חשוב שתדעו שברגע שרוכשים רכב מיצרן בעל שם (והיום בעידן המדיה הדיגיטלי כולם יודעים) ועוקבים אחר הוראות היצרן בין אם זה טיפולים בזמן, מהירות נסיעה מומלצת בעיר, בינעירוני, מוסך מורשה, חלקי חילוף שמתאימים לסוג הרכב הספציפי אזי לא צריכות להיות הפתעות. ובכן מה אנחנו מתכוונים שלא צריכות להיות הפתעות? אם רכשנו רכב חדש ואפילו יד שנייה עם קילומטראז' נורמלי, לא צריכות להיות תקלות אלא לפי הבלאי הטבעי של הרכב.

אז מה קורה אם בכל זאת עבדנו ע"פ הכללים ועדיין משהו "התפקשש" עם המנוע? מהיכן רוכשים אחד אחר?
אם אחריות היבואן על הרכב כבר פסחה חלפה ואין בסביבת מגוריכם מוסך מורשה ליצרן הרכב שלכם, אנו נמליץ להתייעץ עם מכרים מביני עניין שמכירים מוסכים מומלצים וללכת ע"פ הוראתם.

באותה נשימה נמליץ לכם ללכת רק למוסכים שיש להם "אמא ואבא" ונותנים אחריות בלעדית לחלקי החילוף שהם מוכרים.

מה לגבי הרדיאטור – ללא אספקת מים באופן סדיר לאזורים שונים ברכב, הרכב לא יתפקד במקרה הטוב ובמקרה הרע אנו נחסוך מכם את ההשלכה, לכן חשוב לבדוק את תקינותו.

מספר טיפים לקונים רכב חדש או יד שנייה:

עד לפני 5-10 שנים אם מישהו היה מעוניין לרכוש רכב חדש או יד שנייה, היה פותח את "המקומון" בודק רכבים ומודלים רצויים, מטלפן וקובע פגישה על עם בעל הרכב לבדיקה. אך עם התפתחות העידן הדיגיטלי והאינטרנט אנחנו רואים יותר ויותר חברות ליסינג ומגרשי רכב מתפתחים כמו פטריות אחר הגשם קניית רכב באופן פרטי יורדת עם השנים לטמיון ונראה ששלטי ה "רכב למכירה" כבר לא תופסים כמו פעם. בניגוד לקניית רכב ממישהו פרטי, קניית רכב ממגרשים מציע מגוון רחב של רכבים מכל הסוגים והדגמים, אופציות נוחות לקניית הרכב, פריסת תשלומים נוחה ואופציה להחלפת רכב חדש כל תקופה מסוימת. לכן חשוב לעשות שיעורי בית לפני שמגיעים לרכוש את הרכב בחברת ליסינג כזאת או אחרת. קרא עוד על קניית רכב יד שנייה.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest