אביזרים חיוניים לאופנוע

רכיבה על אופנוע ואחזקתו דורשת מן הנהג אחריות רבה. העובדה כי הנהג חשוף יותר לפגיעות, אינו נמצא בתוך מכונית סגורה העשויה חומרים עמידים וחזקים הופכת את הנהג לפגיע ולשם כך יש לדאוג לאמצעי הגנה. גם החשיפה לתנאי מזג האוויר דורשת ציוד אשר ישמור על בריאותו של הנהג. בנוסף, ישנם אביזרים וציוד לשמירה על האופנוע כמו מנעולים לאופנועים. האופנוע נתון יותר לגניבות ולכן מנעול לאופנוע צריך להיות איכותי. במאמר זה סיכמנו עבורכם את הציוד העיקרי בו יש להצטייד כאשר עוברים לרכב דו גלגלי.                                                                                                                                                                                    Yellow motorbike

לשמור על ראש… סגור

קסדה היא האביזר החשוב ביותר לאופנוען. הקסדה שומרת על הראש מפני פגיעות, בולמת זעזועים ומונעת חיכוך המביא לפציעות באזור הצוואר בעיקר. ישנם מספר סוגי קסדות, החל מקסדה שלמה, דרך קסדה נפתחת, קסדת ¾ וקסדת חצי. הקסדה הבטיחותית ביותר היא הקסדה השלמה. בכל מקרה בעת רכישת הקסדה יש לבדוק שהיא הדוקה היטב אך עדיין נוחה ושהיא עומדת בתקנים המחמירים ביותר.

כפפות

הכפפות חשובות לא רק להגנה על הידיים במזג אויר קר אלא הן בעלות תפקיד חשוב באחיזת הידיים בכידון. כפפות עור מונעות את החלקת הידיים וכך האחיזה חזקה יותר ומתאפשרת שליטה טובה יותר באופנוע.

מעיל

מעיל הוא אביזר חשוב מאוד אשר אינו רק מחמם את הרוכב במזג אויר קר. הוא גם מאוורר את הרוכב ומגן עליו מפני פגיעות. מעיל העשוי בד סינתטי מאפשר אוורור יעיל יותר ולכן מומלץ ברכיבה סטנדרטית. המעיל צריך להיות נוח אך צמוד וחשוב שיהיה בו מיגון במרפקים, בכתפיים ובגב. יש לבחור מעיל עם מחזירי אור לרכיבה בטוחה.

אבטחת האופנוע

ניתן לשמוע לא מעט על גניבת אופנועים ואופניים, במיוחד באזור תל אביב. מנעול לאופנוע שהוא איכותי יקטין באופן משמעותי את הסיכון לכך שתחזרו אל האופנוע שלכם לאחר יום עבודה או כל עיסוק אחר ותמצאו את מקום החניה ריק. ישנם מספר סוגי מנעולים לאופנועים: אחד מהם הוא מנעול דיסק אשר נועל את הגלגל הקדמי של האופנוע על ידי התחברותו לדיסק אשר נמצא בגלגל. מנעול אחר הוא מנעול שרשרת. השרשרת עשויה פלדה עבה מאוד מאפשרת לקשור את האופנוע לעמודים או מבנים ניידים אחרים על ידי ליפוף השרשרת מהגלגל הקדמי או האחורי סביב שלדת האופנוע. סוגי מנעול אחרים אשר פועלים באופן דומה למנעול שרשרת הם מנעול כבל או מנעול חוליות. ניתן לנעול את האופנוע בעזרת מספר מנעולים, מה שיקשה עוד יותר על הגנב הפוטנציאלי.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

חניות זולות לרכבים באפליקציה

נכון להיום הדברים יכולים להתרחש בקלות ומהירות באמצעות לחיצת כפתור אחת, אתם לפני נסיעה למדינה זרה ולא רוצים להסתבך עם חניות? חניות זולות לרכבים באפליקציה

לקריאה »