איך להפחית את הסיכון ברכישת רכב יד שנייה?

כאשר אנו באים לקנות רכב לא תמיד יהיה לנו האפשרות הכלכלית לרכוש רכב חדש או את הצורך לעשות זאת. לשם כך נצטרך לקנות רכב יד שנייה וכאן אנו לוקחים סיכון שמא הרכב שאנו קונים יכול להיות בעייתי. על פניו כאשר נעשה סיבוב ניסיון ראשון עם הרכב אנו עשויים לגלות תקלות מסוימות אך לא את התקלות המשמעותיות. ובכן, כיצד נוכל להפחית את הסיכון ברכישת רכב יד שנייה? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם.

ממי אתם קונים?

הדבר הראשון שאתם רוצים לבדוק זה אל מי אתם הולכים. כאשר אתם קונים רכב מיד שנייה מאדם פרטי קחו בחשבון את הסכנות הכרוכות בכך. לא שאין מציאות בשוק זה או שאנחנו נגד רכישה מאנשים אחרים ששמרו היטב על הרכב שלהם ובסך הכול רצו להתחדש ברכב חדש ולמכור את הישן – אך השוק כל כך פרוץ שזה מסוכן יותר. כאשר אתם קונים מחברה מוכרת שעושה ליסינג לרכבים או משווקת רכבים יד שנייה הרי שמדובר בחברה שלא תרצה לסכן את המוניטין שלה ולמכור לכם רכב בעייתי. כמו כן בשביל הסיכוי שתקנו מהם רכב נוסף בעוד כמה שנים או תמליצו לבן משפחה לקנות אצלם רכב – האינטרס של החברה יהיה לתת לכם רכב טוב ומומלץ. בחברות מסוג זה, כדי לשמור על טיב המוצרים גם אם מדובר ברכב יד שנייה, החברות נוהגות לבצע לרכב טיפול מקיף ובדיקות שונות כדי לוודא שאין לו תקלות והוא נוסע היטב ואינו מסכן את הנהג. כמובן שעדיין צריך לזכור שמדובר ברכב יד שנייה ולא ברכב חדש עם אחראיות.

האם הרכב ראה הרבה מוסך?

בקשו מבעל הרכב מידע לגבי התיקונים שבוצעו ברכב. כמובן שהאינטרס שלו הוא למכור לכם ולכן הוא לא יציג לכם לגמרי את כל היסטוריית הטיפולים של הרכב אבל רכב שיש לו כמה וכמה שנים על הכביש והוא יגיד לכם "אין לו כלום, בקושי עבר טיפולים קטנים פה ושם" זה צריך להדליק לכם נורא אדומה. עדיף לקנות רכב ממישהו עם רמת אמינות גבוהה יותר ולדעת בדיוק מה יש בשק. ליפט למוסכים ראו הרבה מאוד רכבים פצועים שעברו לא מעט תיקונים ולאחר מכן שווקו לאנשים תמימים בטענה שבקושי ראו מוסך.

קילומטראז' ופריטים שונים שאתם מזהים על הרכב:

נסו לדלות מידע ככל הניתן על הרכב. עשו סביב פיזית מסביב לרכב ובדקו אם יש דפיקות שונות שיכולות לרמוז על תאונה שהרכב עבר או תיקונים שבוצעו בו. בדקו את מצב הצבע והשלדה. בדקו את סך הקילומטראז' שהרכב עבר.

הסכם מסודר:

כאשר מדובר ברכבים הנקנים באופן פרטי בדרך כלל אין הסכם בין הצדדים אולם בעבודה מול חברת ליסינג מקצועית ומנוסה יש חשיבות גבוהה להסכם מסודר עם הלקוח, גם עבור חברת הליסינג וגם עבור הלקוח. יותר בטוח לקנות ממישהו שחותם לכם על הסכם מסודר שרשום בו שחור על גבי לבן את מצב הרכב שאתם קונים.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

חניות זולות לרכבים באפליקציה

נכון להיום הדברים יכולים להתרחש בקלות ומהירות באמצעות לחיצת כפתור אחת, אתם לפני נסיעה למדינה זרה ולא רוצים להסתבך עם חניות? חניות זולות לרכבים באפליקציה

לקריאה »