המדריך לבחירת משאית יד שניה

משאיות הובלה הפכו למצרך חיוני לכל עסק כמעט בכל סדר גודל לחלק מהעסקים ישנם ספקים שמביאים להם את הסחורה באמצעות משאיות ועסקים אחרים מחזיקים ברשותם משאית או יותר תלוי בגודל ובצרכים.

אחת הבחירות היותר משמעותיות שהעסק אמור לקבל הינה בחירת משאית, מדובר על כלי רכב שהמחיר שלו יכול להגיע למאות אלפי עד מיליון שקלים ואפילו יותר, תלוי בגודל, בייעוד המשאית ועוד נתונים אחרים.

לכן ההתלבטות היא האם לשכור משאית, לרכוש משאית חדשה ישירות מהיצרן או אפילו לרכוש משאית יד שניה.

כל עסק מתחיל ואפילו עסק פעיל מודעים לכך שרכישת משאית חדשה כרוכה בהוצאה כספית עצומה ולכן האופציה של קניית משאית יד שניה עשויה להיות פתרון יעיל בפרט אם עושים זאת באופן הנכון כפי שמפורט בהמשך המאמר.

טיפים לקניית משאית יד שניה

רכישת משאית יד שניה הינה משימה מורכבת יותר לעומת קניית רכב משומש, ישנם נתונים חשובים שיש לתת את הדעת עליהם. לפני שאתם מתחילים באותו תהליך מורכב, קבלו טיפים על דברים שחשוב לבדוק לפני הרכישה וכיצד תוכלו לבצע אותה באופן הטוב ביותר:

  1. הכנת תקציב משמעותי – רכישת משאית כרוכה בהוצאה כספית גבוה מאד מה שדורש הכנת תקציב נכבד, אמנם המשאית משמשת לצרכי עבודה וזה הוצאה שמחזירה את עצמה ומביאה עימה רווחים, ישנן חברות המציעות מסלולי מימון משתלמים אך צריך לקחת בחשבון שברוב המקרים העלות תהיה גבוהה מהמתוכנן לכן חשוב לדעת מה הגבול הסופי.
  2. אחריות על הרכב – חשוב לבדוק אם המשאית מגיעה עם אחריות, ברוב הפעמים אין אחריות כאשר קונים משאית יד שניה מסוחר או אדם פרטי לעומת זאת, כאשר קונים אותה מחברה מוכרת יש עליה אחריות רק צריך לבדוק מה האחריות כוללת ולכמה זמן היא תקיפה. ישנן חברות שמוכרות משאיות יד שניה לאחר השבחה כמו באתר משאיות יד 2 של איסוזו
  3. קילומטרז' – בדקו כמה קילומטרים היא עשתה והאם יש לה קילומטראז' גבוה או נמוך.
  4. היסטוריה של הרכב – בררו מה היסטוריית הטיפולים שהמשאית עברה כולל תיעוד החלפת שמנים סדירה. בדקו מה מודל המנוע, האם ביצעו בו תיקונים במהלך הזמן ומה יכולת הפעולה שלו והאם הוא מתאים למשאית.
  5. אל תוותרו על נסיעת מבחן – קחו את המשאית לנסיעה על מנת להרגיש אותה, סעו בתוואי דרך מאתגרים בשביל לבחון את התמודדות המנוע והמערכות המכניות של המשאית.
  6. בצעו סקר שוק – לפני רכישת משאית יד שניה ישנה חשיבות רבה לבצע סקר שוק, לערוך בדיקה במטרה להשוות בין הדגמים הקיימים בשוק, השוואת מחירים ומה הם תנאי המימון אותם מציע המוכר. בנוסף יש צורך לבדוק את זמינות הטיפולים במשאית באזור מגורכם כולל מהירותם ואיכותם.

סימון מטרות ברורות כאשר באים לרכוש משאית ישנה חשיבות רבה למטרה לשמה מיועדת הקניה, הכינו רשימת של צרכים כמו: לאיזה מטרה מיועדת המשאית, מה סוג מטען פתוח סגור, האם נדרשת מערכת קירור, מה המשקל אותו היא מסוגלת לשאת, האם יש מושבים נוספים לצד הנהג וכמה, איזה פעולות היא תידרש לבצע ועוד. נתונים אלה חשובים מאד לבחירת המשאית שתענה בדיוק לצרכים שלכם. תחזוקת המשאית עם בדיקת עלות רכישת המשאית, חשוב לבדוק את עלות האחזקה שלה, האחזקה חייבת לכלול את הנתונים הבאים:

  1. עלות רישיון שנתי.
  2. עלות ביטוחים מקיף וחובה.
  3. צריכת הדלק – נתון משמעותי בהוצאות המשאית וזה תלוי במשקל ההובלה, נסיעה בתוך או מחוץ לעיר ומרחקי הנסיעות.
  4. חלקי חילוף, טיפולים ותיקונים שוטפים.
  5. מרחק נסיעה שנתי בממוצע.

ככל שמשקל המשאית יותר נמוך, עלות האחזקה שלה מבחינת דלק ועוד נמוכים יותר ולהיפך, בנוסף ישנה חשיבות רבה לבצע את כל הבדיקות הנדרשות טרם הרכישה על מנת להיות מוכנים מבחינה תזרימית לעלות האחזקה של המשאית.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

סוגי רכבים בישראל

ישראל היא מדינה קטנה אך בכבישי המדינה נעים לא מעט סוגי רכבים, כגון: מכוניות, משאיות, אופנועים, טרקטורים, מלגזה, טרקטורונים וכדומה. במאמר הבא נדון בסוגי כלי

לקריאה »