על מה חשוב להקפיד בשמירה על ניקיון הרכב?

רכב נקי הוא לא רק יפה יותר, אלא גם בריא יותר

הרכב הוא מקום קטן, ובדרך כלל סגור, בו אנחנו מבלים לא מעט. בישראל נכון להיום, אנו מבלים שעות רבות בפקקים, ובמשך כל הזמן הזה אנו נושמים ונושפים בתוך הרכב, ויוצרים אינטראקציה הדדית עם האבק שברכב: אנחנו תורמים להצטברותו, על ידי התאים המתים הנושרים מגופנו, פתיחת חלון לפיח ולזיהום שבכביש, ונשנוש של סנדוויץ' שמותיר כמה פירורים על הריפוד. האבק המצטבר לנו ברכב נכנס עמוק למושבים, ויכול להשפיע בריאותית עלינו ועל קרובינו, בייחוד ילדים או בעלי עור רגיש אחרים. הוא, מצידו, חודר לנו מחדש לעור באמצעות החומרים אותה מפרישה קרדית האבק, ועשוי לגרום לגירויים או להצטבר בדרכי הנשימה שלנו.

ניקוי מקצועי לעומת ניקוי עצמאי

אין ספק שחשוב להקפיד על ניקיון שוטף של הרכב. אבל אין מה לעשות – יש מקומות שלא נצליח להגיע אליהם, או שכלל איננו מודעים לקיומם. ניקוי ריפודי רכב מקצועי ויסודי אחת לתקופה יכול להסיר כתמים שאנחנו לא מצליחים, אך חשוב מכך – לחטא את הריפוד לעומק, עד אל מתחת לסיבים שלו, ולהבטיח סביבה נקייה, היגיינית ובריאה לאורך זמן. בנוסף, ניקוי וחיטוי יסודיים יקשו על הצטברות הלכלוך והאבק למשך תקופה, ויקלו על התחזוקה השוטפת. ואחרי שדיברנו על בריאות – הניקוי היסודי גם יחזיר לכם את הרכב הנוצץ אותו קניתם, ויוכיח לכם שתמיד תוכלו לרענן את הרכב ולמעשה להתחיל מחדש.

ניקיון בימי קורונה

המגיפה העולמית שעודנה משתוללת היוותה עבורנו תזכורת במגוון נושאים, והחשוב שבהם הוא החשיבות של ניקיון והיגיינה. הדגש העיקרי בתקופה הקרובה, בה איננו יודעים כמה מהזמן שלנו נבלה במקומות ציבוריים, היא ההקפדה על היגיינה במרחב האישי. שני המקומות בהם נבלה כנראה את רוב רובו של הזמן הקרוב – בטח ובטח כאשר 'הגל השני' נותן את אותותיו, ואיתו גם השמועות על סגר זמני –  הם הבית והרכב שלנו. האחריות לניקיון שלהם היא עלינו – למען הבריאות שלנו, ולמען הבריאות של בני המשפחה שלנו. ניקוי יסודי של ריפודי הרכב כולל חיטוי וקטילת חיידקים, ויבטיח את הרחקתם לתקופה ממושכת.

חומרי ניקיון ידידותיים לרכב, לעור ולסביבה

שוק חומרי הניקיון מוצף בכימיקלים, ובבחירה לא נכונה הם עשויים לפגום בריפוד של הרכב שלכם, וחמור מכך לפגוע בעורכם אם אתם רגישים. בנוסף, מבחינת איכות הסביבה, השימוש בהם איננו מומלץ. כל סוג ריפוד – דמוי עור, עור, סינטטי ובד – דורש טיפול מסוג אחר, ולכן חשובה ההיעזרות בניקיון מקצועי. כיום, ישנם חומרי ניקיון "ירוקים", כאלה שאינם מכילים חומרים כימיים. הם מבוססים על זרעי ירקות ופירות וצמחים, בשילוב עם מים בלבד, ולכן הם ידידותיים לסביבה, לעור שלכם – ולריפודי רכב מכל סוג.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

הובלות קטנות למשרדי רכב

החפצים שלכם, כל דבר שנחשב יקר ערך אמור להגיע ליעדו נכון ובצורה הנכונה ביותר, על אחת כמה וכמה, זה תופס גם לגבי הובלת רכבים לסוכנות

לקריאה »