צמיגים לרכב – טיפים לנהיגה השומרת על הצמיגים

לאופן בו אתה נוהג ולתנאי הדרך יש השפעה מהותית על משך הזמן שהצמיגים של הרכב שלך ימשיכו להיות תקינים וישרתו אותך בצורה האופטימאלית. הצמיגים הם מרכיב חשוב מאוד בבטיחות, בביצועי הרכב ובהתאמה לתנאי הנסיעה, לכן חשוב לדעת כיצד להתנהג וכיצד לנהוג על מנת למקסם את יעילות הצמיגים שלך ולשמור עליהם בצורה הטובה ביותר.

צמיגים לרכב: לחץ נכון ותקני

ראשית כל, על מנת לשמור על יעילות ותקינות של צמיג וכמו כן על מנת שאותו צמיג יהיה בטיחותי ברמה הגבוהה ביותר יש לשמור על לחץ אוויר נכון ותקני בכל עת. המשמעות היא לבדוק את לחץ האוויר באופן תדיר ושוטף ולנפח בהתאם. על גבי צמיגים לרכב רשומים בדיוק הנתונים של לחץ האוויר. נסיעה על גבי צמיגים עם לחץ נמוך מדי גם עשויה להיות פחות בטיחותית וגם עשויה לשחוק את הצמיגים מהר יותר על כבישי ישראל.

נהיגה על כביש רטוב

בנהיגה על כבישים רטובים, בעיקר לאחר הגשמים הראשונים בתחילת החורף אך לא רק אחריהם, עשוי להיווצר מצב של ירידה באחיזה והחלקה על הכביש (נקרא בעגה מקצועית Hydroplaning). הרכב עשוי להיכנס למצב של מעין "ציפה" על גבי המים שעל הכביש, על מנת להפחית את הסיכון ולתת לצמיגים לעשות את תפקידם נאמנה יש להפחית את מהירות הנסיעה על כבישים רטובים.

ככל שהמהירות גבוהה יותר על גבי כביש רטוב, אחיזת הכביש של הצמיגים פוחתת. ככל שהמים עמוקים יותר, כך האחיזה נפגעת מהר יותר ובאופן מהותי יותר. כמו כן, יש חשיבות לעומק החריצים של צמיגי הרכב, צמיג תקין ובעל חריצים עמוקים (עם שחיקה נמוכה) יספק אחיזה משופרת ובטיחותית יותר.

נהיגה בקיץ

הקיץ בישראל חם מאוד, כך שהכבישים עשויים להגיע לטמפרטורות גבוהות מאוד. בנסיעות ארוכות בימי הקיץ הלוהטים, צמיג ברכב עשוי להתחמם מאוד וזה מאיץ את השחיקה שלו, כמו גם עשוי לפגום בביצועים שלו באותה נקודת זמן. לפני נסיעות ארוכות בקיץ רצוי לבדוק את חריצי הצמיגים, כאשר הכי טוב לנסוע עם צמיגים לרכב בעלי חריצים עמוקים יחסית ולא באזור המינימום. כמובן שאם כבר רואים סימנים של כבלי הברזל לחיווי על שחיקה מתקדמת אז חשוב להחליף את הצמיגים.

לסיכום: הצמיגים הינם קריטיים לבטיחות הנסיעה שלכם ואין להתעלם מהם או להזניח את הטיפול בהם. כמו כן לצמיגים השפעה מכרעת על איכות הנהיגה וביצועי הרכב. בישראל אין לרוב תנאי שלג או קרח על הכביש וזה יתרון מבחינת נהיגה והחלפת צמיגים, אך נהיגה נכונה בכל מקרה מאריכה את חיי הצמיגים ומשפרת את ביצועיהם.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

מדוע חשוב לטפל ברכב בזמן?

רכב מורכב ממערכות וממכלולים מורכבים ורגישים. לכל אחד מהם יש מקדם שחיקה  שונה. כל אחד מהם עלול להינזק- ולגרום נזק- כתוצאה מהעדר טיפוח תקופתי נדרש

לקריאה »

ניפוח צמיגים בחנקן

אם עד היום ניפחנו את צמיגי הרכב באוויר, וזה עבד טוב אבל גם טומן בחובו סכנות כמו ירידה מהירה של לחץ האוויר, תפקודים מופחתים של

לקריאה »