בחירת כלי רכב דו גלגלי

תשאלו כל רוכב אופנוע או קטנוע, האם הוא נהנה מהרכיבה וסביר להניח שהוא גם יצהיר שהוא מעדיף את הנסיעה בכלי רכב אלה על פני מכונית. הקלישאה מחברת בין רכישה של אופנוע עם משבר גיל כלשהו, אבל המצב האמיתי הוא כזה שגברים וגם נשים בכל גיל כמעט נהנים מהרכיבה. אם גם אתם רוצים לעלות על כלי דו גלגלי שמתאים בדיוק עבורכם, כדאי לכם לקרוא ולדעת איך לבחור אותו בתבונה.

ההבדלים שכדאי להכיר

רגע לפני שאתם מסתערים על חנות האופנועים הקרובה לביתכם, כדאי לדעת מהם ההבדלים הבסיסיים בין קטנוע לבין אופנוע. ההבדל במחיר יכול להיות הדבר הראשון שתשימו לב אליו. על פי רוב מחירם של קטנועים יהיה נמוך ממחירם של אופנועים, אבל לא תמיד זה יהיה כך. בהחלט יש לא מעט קטנועים שעולים הרבה יותר ממחירו של אופנוע.
מעבר למחיר, קטנוע הוא כלי רכב אשר מיועד לנסיעה עירונית, למרחקים לא ארוכים. לכן בהכללה ניתן לומר כי נפח המנוע שלו יהיה קטן יותר מנפח המנוע של אופנוע. על אף העובדה שיש מגוון רחב של קטנועים בגדלים שונים ובעלי יכולות שונות, אם אתם מחפשים כלי רכב נוח לנסיעה בין עירונית – אופנוע הוא כלי הרכב שלכם.

יד שניה או חדש מהניילון?

התלבטות נוספת ומשמעותית למי שמעוניין לקנות אופנוע או קטנוע מסוגים שונים היא האם לקנות אחד חדש או כזה שעבר כבר כמה ידיים. בדומה לרכישת כלי רכב אחרים כמו מכונית פרטית, רכישה של אופנועים וקטנועים תלויה הרבה בתקציב שלכם ובייעוד של כלי הרכב. במידה ואתם מעוניינים לעשות שימוש אינטנסיבי באותו כלי רכב דו גלגלי, כדאי לחשוב על רכישה של דגם יד ראשונה כדי ליהנות מהיכולות של הכלי ולמנוע אפשרות של תקלות שונות. אם אתם מעוניינים ברכישת קטנוע או אופנוע רק לנסיעות בודדות ולא ארוכות, ייתכן שעדיף לכם לחפש כלי רכב יד שניה. בכל מקרה, לעתים משתלם פחות לרכוש קטנוע מיד שניה משום שהמחירים של דגמים יד ראשונה יחסית דומים.

הקפדה על בטיחות

ללא ספק, רוכבי קטנועים ואופנועים חשופים הרבה יותר לסכנות בכביש. סכנות שבהחלט ניתן למנוע את רובן אם רק מקפידים על כללי הבטיחות. חשוב לרכוש קסדה מתאימה ואיכותית, כדי למנוע חבלת ראש משמעותית במקרים של תאונה. זיכרו כי גם תאונת דרכים "קלה" לכאורה, יכולה להסתיים בפציעה קשה במידה ואינכם חובשים קסדה מתאימה. רוכבי אופנוע רוכשים בנוסף אביזרים שונים אשר מעניקים הגנה במקרים של תאונות כמו מעילים מיוחדים או מגינים לברכיים ולידיים. נסיעה בטוחה וזהירה היא לא המלצה, היא החובה של רוכבי האופנועים והקטנועים כמו גם של יתר הנהגים בסביבתם. אל תיכנסו לשאננות רק משום שאתם נוהגים בסביבה עירונית וממילא עושים רק נסיעות קצרות. החלקה אחת, פניה ברמזור שבה מישהו לא שם לב אליכם ואתם אליו – והנה אתם עלולים להיות מעורבים בתאונה. זיכרו שנסיעה באופנוע או בקטנוע יכולה להיות כיף גדול, אם רק מקפידים על בחירת הכלי המתאים ושומרים על הבטיחות.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

המדריך לבחירת משאית יד שניה

משאיות הובלה הפכו למצרך חיוני לכל עסק כמעט בכל סדר גודל לחלק מהעסקים ישנם ספקים שמביאים להם את הסחורה באמצעות משאיות ועסקים אחרים מחזיקים ברשותם

לקריאה »

הובלות גדולות עם מנוף

לפני שנדבר על הובלות גדולות עם מנוף, חשוב לדעת לאן ולאיפה הן מתאימות. יש כל מיני סוגי הובלות. זה מתחיל בהובלה לבית, דירה, למפעל ואפילו

לקריאה »