צברתם הרבה נקודות נהיגה? כך תפעלו

נקודות תעבורה- מה עושים איתן?

נקודות תעבורה ניתנות בגין עבירות תנועה שונות, לכל עבירת תנועה יש את מספר הנקודות המתאים לה בהתאם לחומרתה, ומספר הנקודות שניתן לתת נע בין 0 ל-10. לדוגמה: כניסה למקום בו מוצב שלט אין כניסה תגרור רישום של שש נקודות. לעומת זאת, שימוש בפלאפון הנייד בזמן נהיגה, יגרור רישום של שמונה נקודות.

הנקודות נספרות מיום ביצוע העבירה ונמחקות לאחר מספר שנים כתלות במספר הנקודות הצבורות. במידה ובמהלך השנתיים הללו צברתם בין 12-22 נקודות, תיאלצו לבצע קורס נהיגה בסיסי. במידה שצברתם בין 24-32 נקודות, תאלצו לבצע קורס נהיגה ייעודי. צבירה של 36 נקודות ומעלה תוביל לפסילת רישיון למשך שלושה חודשים ואילו צבירה של 72 נקודות או לחילופין 36 נקודות בפעם השנייה במהלך שש שנים ייפסל רישיון הנהיגה לתשעה חודשים.

צברתם הרבה נקודות נהיגה? כך תפעלו:

על מנת לא להגיע לסיטואציה של שלילית רישיון, תוכלו לפעול במישור של מחיקת נקודות תעבורה. על מנת שתתאפשר מחיקה של נקודות תעבורה, על הנהג/ת לעמוד במספר קריטריונים.

כפי שצוין לעיל, בהגיעו של נהג לרף נקודות מסוים, תישלח אליו מטעם משרד הרישוי הזמנה לביצוע קורס נהיגה בסיסי או ייעודי (בהתאם למספר נקודות התעבורה שצבר). חשוב לציין כי סיום הקורסים הללו בהצלחה אינו מביא למחיקה אוטומטית של הנקודות, אלא מדובר באמצעי תיקון שבאמצעותו ובהתקיים תנאי נוסף הנקודות תימחקנה.

ראשית, כאשר נהג צבר עד 22 נקודות בתוך שנתיים, בתום שנתיים מיום רישום הנקודות אלה תימחקנה, אך המחיקה מותנית במעבר של אמצעי תיקון והוא קורס נהיגה בסיסי. שנית, צבירה של למעלה מ22 נקודות מתפרסת לאורך 4 שנים, במהלכן מלבד קורס ייעודי, על הנהג/ת להימנע מביצוע עבירות תנועה נוספות, עמידה בשלושת התנאים הללו תוביל למחיקת הנקודות.

כמו כן, בהינתן 36 נקודות תעבורה צבורות רישיון הנהג/ת ייפסל והם יורדו מהכביש למשך שלושה חודשים. על מנת להשיב את הרישיון, על הנהג/ת יהיה לעבור את מבחן התיאוריה בשנית. וכן, צבירה של 72 נקודות תוביל לפסילת רישיון למשך תשעה חודשים והנהג/ת ייאלצו לבצע את בחינת התיאוריה ואת בחינת הנהיגה המעשית בשנית.

היעזרות בשירותי עורך דין לצורכי מחיקת נקודות תעבורה:

 

היעזרות בשירותיו של עורך דין מקצועי היא קריטית. עורך דין המתמחה בתחום התעבורה מחזיק בכל המידע המקצועי הרלוונטי עבורכם, ויוכל לסייע לכם בשינוי סעיפי האישום שנרשמו לסעיפים מקלים יותר. צבירת הנקודות בסופו של דבר עלולה לגרום לאובדן רישיון הנהיגה, וכתוצאה מכך גם לאובדן איכות חיים מסוימת ולכן אין להקל בכך ראש.

צברתם הרבה נקודות ואתם לא רוצים לאבד את רישיון נהיגה שלכם?- כדאי מאוד שתיוועצו בעורך דין מומחה שיוכלו להסתכל על המקרה הפרטי שלכם, ולומר לכם מהו המסלול הוודאי והבטוח לשמירה על רישיונכם. לעורכי דין תעבורה מומלצים לחצו פה.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

על קניית רכב יד שנייה

אחת ההוצאות הכי גדולות לכל בית אב בישראל היא קניית רכב. למעשה לא ניתן לנהל אורח חיים תקין בלי רכב פרטי, מכיוון שהתחבורה הציבורית בארץ

לקריאה »